Schakelen van WiFi apparaten werkt niet

Tuya - schakelen van WiFi apparaten werkt niet
Deel dit artikel met vrienden:

Loading

Het schakelen van WiFi apparaten werkt niet meer? Heb je je huisautomatisering prima op orde, alles draait al een tijdje prima en dan opeens kun je de WiFi apparaten niet meer schakelen? In dit blog bespreken we een mogelijke oplossing wanneer jij je apparaten via de Tuya cloud hebt verbonden met Homey. Dan kans is echter groot dat dit ook de oplossing is voor smarthome apparaten welke verbonden zijn via andere smarthome platformen zoals Domoticz of Homeassistant omdat de oplossing gezocht moet worden bij het Tuya IoT platform.

Zoekwoorden zijn:

Contract expiry renewal reminder. Tuya IoT Platform Service Expiration Notice.

Wat heb je nodig?

Onderstaande zaken zijn essentieel om het probleem mogelijk op te lossen.

  • Inlog credentials tot jouw Tuya IoT platform omgeving

Schakelen van WiFi apparaten werkt niet? Het probleem.

Toen je ooit bent begonnen met Smarthome heb je zeer waarschijnlijk allemaal WiFi apparaten via Ali gekocht of LSC producten uit de lijn van de Action. Om die te verbinden moet je je aanmelden bij de Tuya cloud omgeving. Dat account is mogelijk verlopen. Zeer waarschijnlijk heb je eerder al een mail gehad met de titel:

Contract expiry renewal reminder / Tuya IoT Platform Service Expiration Notice.

Hieronder het stappenplan om ‘het schakelen van wifi apparaten werkt niet’ op te lossen.

Benodigde tijd: 15 minuten

Na het volgen van onderstaande handleiding is het probleem ‘schakelen van WiFi apparaten werkt niet’ waarschijnlijk verholpen.

  1. Ga naar het Tuya IoT Platform

    Ga naar IoT.Tuya.com

    Tuya IoT platform login

  2. Los Recaptcha op

    Los de ReCaptcha op door de kleine afbeelding passend in de grotere afbeelding te slepen.

    ReCaptcha oplossen

  3. Navigeer naar ‘Cloud’ en klik op ‘Development’

    Hover met je muis over ‘Cloud’ en in het sllide-out menu klik je op ‘Development’.

    Open Development in Tuya

  4. Open cloud project

    In onderstaand scherm zie je de Cloud projects welke je eerder hebt aangemaakt. Open het cloud project waarin jouw niet werkende devices zitten.

    Open cloud project

  5. Klik op ‘Service API’

    Klik nu, in de tabbladen, op ‘Service API’.

    Schakelen van WiFi apparaten werkt niet

  6. Klik nu,achter ‘IoT Core’ op ‘View Details’.

    Klik nu,achter ‘IoT Core’ op ‘View Details’ om het scherm te openen waar je je trial kunt gaan verlengen.

    Klik op IoT core view details

  7. Verleng proef periode

    In onderstaande afbeelding is de verlenning van de proefperiode zojuist goedgegkeurd, maar als het goed is dan staat hier bij jou nog iets als ‘extend your trial periode’. Doe dat. Zorg er voor dat je je trial period / proef periode gaat verlengen. Als je dat gedaan hebt dan kan het zijn dat er nog iets van wachttijd is. In dit specifieke geval was er maar 5 minuten wachtttijd en daarna was het probleem ‘Schakelen van WiFi apparaten werkt niet’ opgelost en waren de apparaten weer schakelbaar zoals je dat zou verwachten.

    Verleng je proefperiode

Wachttijd

Zoals hierboven al aangegeven kan het zijn dat er een kleine wachttijd op zit voordat al je WiFi apparaten, welke verbonden via de Tuya Cloud weer schakelen, maar daarna zou het ‘schakelen van WiFi apparaten werkt niet’ opgelost moeten zijn.

Mocht je nou al vanalles hebben geprobeerd en dan pas dit blog tegenkomen, dan zit er denk ik niets anders op dan de eerder gedane settings even terug te zetten naar hoe die stonden.

Voor meer Domotica gerelateerde onderwerpen kun je hier ook een kijkje nemen.

Zo doe je dat zelf!

Heb je ‘Schakelen van WiFi apparaten werkt niet‘ zelf ook ervaren? Reageer dan hieronder.

Deel dit artikel met vrienden:
0 0 stemmen
Waardering
Ontvang een e-mail bij reacties
E-mail me bij
guest
0 Reacties
Nieuwste
Oudste Populairste
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
> Discussieer mee <x